In 1982, Tom Peters and Robert Waterman wrote the influential book "In search of excellence" which created
It was thus decided that this tagline would be used on nametags connected with this particular sales activity. I remember witnessing the meeting of two sales people, one English and one French: the French one looked at his colleague's nametag and said "you are still looking for excellence, we have found it"!
This is a typical example of the French "way of seeing things", usually as a final result, not as a process. As long as the two titles are not set side by side, each one is ok. Side by side, they can create misunderstandings.
C'est pour cette raison que lors de l'élaboration d'un slogan pour le Québec, je le crée toujours à côté de l'anglais, pour m'éviter des surprises comme L'excellence intégrale. Ainsi, pour un récent client, j'ai trouvé l'équivalent suivant :
La XXX : plus que des idées, des résultats
Notez la disparition des verbes et du "we".
Pour indiquer que les clients du client sont également ceux du propriétaire du site Web, j'ai modulé
ABCD: Recognized by your customers
par
ABCD : Vos clients sont nos clients!
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